Prospektering för fastighetsmäklare
Fastighetsmäklare bör inte sluta söka konsumenter eller potentiella köpare som skulle handla med dem. Om du har varit en agent ganska länge bör du förstå att prospektering kan vara en intressant, svår, men givande aktivitet. I allmänhet är prospektering en term som används för att beteckna en fastighetsmäklings åtgärder för att locka fram och övertyga potentiella kunder.
För att göra prospektering behöver du i princip få så många kunder och övertyga dem om att äntligen köpa en fastighet från dig. Därigenom måste du skapa viktiga och opportunistiska band med konsumenter eller personer som mest sannolikt kommer att anställa dig för fastighetsservice eller köpa någon av dina fastigheter till salu. I allmänhet borde du förstå att ungefär en i varje 300 personer du knyter till och pratar med faktiskt skulle leda till en slutlig fastighetsaffär. Det är därför du borde sträva efter att fortsätta mötas mer.
Prospektering bör vara en viktig del av din dagliga rutin så länge du stannar i yrket. Det kan vara svårt för nybörjare, men det kan också vara mycket av en bris om du framgångsrikt har varit i branschen under en längre tid. Du bör inse att när du strävar efter att skapa fler kontakter, skulle du befinner dig i slutändan göra mindre ansträngning eftersom kunderna skulle börja komma till dig. För att hjälpa dig ytterligare, här är några av de mest effektiva och testade prospekteringsstrategierna att anpassa.
Hitta "Till salu av ägarnas egenskaper" och försök att övertyga säljarna att göra affärer med dig. Du bör alltid överväga det faktum att mer än 85% av sådana hemförsäljare slutar ge upp sina ansträngningar att sälja på egen hand och istället hyra fastighetsmäklare. Du borde vara där när de bestämmer sig för att göra det.
Samtal upphörde fastighetsförteckningar. De flesta kunder i dessa listor har varit frustrerade och besvikna över sina agenter. Du bör sträva hårdare till att övertyga dem om att du är smartare och mycket mer kapabel än sina tidigare fastighetsmäklare.
Gå från dörr till dörr. Detta kan anses vara ett desperat försök att göra fastighetsbranschen, men genom tiden kan många agenter bevisa att det fungerar. Du kan också regelbundet ringa tidigare kunder eftersom de kanske behöver din tjänst och köper någon egendom från dig. Det skulle inte skada att upprätthålla ett bra vänligt förhållande till kunder, även om dina erbjudanden och transaktioner redan har slutförts. I framtiden behöver de helt enkelt göra affärer igen och du borde fortfarande vara deras agent.
Skicka ut små gåvor och semesterkort med ditt namn samt din kontaktinformation. Det här är en beprövad mäklare stockholm marknadsstrategi och fungerar fortfarande till och med idag. Se till att din gåva eller kort är verkligen presentabel.
Håll ett socialt nätverk och ständigt fråga hur de gör det. Du kan direkt fråga dem varje gång om de behöver en fastighet eller en fastighetsmäklare. Du kan också organisera fester för detta ändamål. Ditt eget grannskap kan också vara ett bra ställe att söka potentiella kunder.
Lägg upp ett regelbundet (månadsvis eller kvartalsvis) nyhetsbrev och distribuera det gratis. Glöm inte att betona ditt namn, ditt kontaktnummer och dina fastighetsservice. Du kan göra detta till en bra bulletin där folk kan skicka nyheter om bröllop, banketter, hedersförhållanden och annan relevant information som försäljningspriser på fastigheter. Med andra ord, gör sådana nyhetsbrev så intressanta och hjälpsamma som möjligt.
Comments
Post a Comment